پنجشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان از شناسایی و دستگیری ۱۰ نفر از عاملان قطع درختان جنگلی و تخریب منابع طبیعی این شهرستان خبر داد.

جنگل‌

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شاهرخ محمودی پنج‌شنبه ۲۱ فروردین گفت: در طول هفته جاری با هوشیاری نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی و گزارش های مردمی، متصرفان و تخریب کنندگان منابع طبیعی و جنگل های مریوان شناسایی شدند.

وی افزود: این افراد  متخلف و سودجو که تعداد آنها به ۱۰ نفر رسید پرونده تخلف آنها تشکیل و به مراجع قضایی ارسال و پس از صدور حکم جلب، توسط ماموران نیروی انتظامی شهرستان دستگیر و روانه زندان شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد: تعداد ۵ نفر از متخلفان از اهالی روستای سیف علیا، ۳ نفر از اهالی روستای ینگیجه، یک نفر از اهالی روستای رشه ده و یک نفر از روستای سردوش مجموع بازداشت شدگان به تفکیک روستاها هستند که با توجه به شرایط موجود این آمار افزایش خواهد داشت.

این مسئول اضافه کرد: با هماهنگی‌هایی که با مراجع قضایی شده برای متخلفانی که به واسطه شیوع ویروس کرونا و تعطیلات نوروزی مشغول تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی یا ذغال گیری هستند حکم جلب صادر و بازداشت و روانه زندان خواهند شد.

وی بیان کرد: فعالیت و گشت‌زنی نیروهای واحد حفاظت از منابع طبیعی به صورت شبانه روزی و بدون تعطیلی ادامه دارد. حراست و نجات عرصه‌های ملی و منابع طبیعی جز با همکاری و همیاری طبیعت دوستان مُیسّر نخواهد شد لذا فرهنگ منابع طبیعی باید مردم محور شود و مردم، طبیعت را از آن خود دانسته و آن را همچون میراثی جاودانه و ماندگار به نسل آینده منتقل نمایند.

کد خبر 499482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کردستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha